Deklaracja dostępności

I Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Jagiełły w Krasnymstawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://lo1krasnystaw.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • niektóre starze obrazki nie mają opisu w postaci alternatywnego tekstu (powód: duża ilość obrazów umieszczonych w galeriach)
  • niektóre elementy na stronie nie maja odpowiedniego dużego kontrastu (powód: stała kolorystyka szablonu strony)
  • umieszczone w serwisie filmy pochodzą z serwisów informacyjnych i nie mają dołączonych napisów dla osób głuchych. (powód: źródło zewnętrzne)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Krzysztof Błaszczak

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Każde zgłoszenie o braku dostępności cyfrowej strony internetowej będzie rozpatrywane przez Dyrektora Szkoły  W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich - https://www.rpo.gov.pl/

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Wejścia do budynku szkoły zaprojektowano od strony południowej i zachodniej. Istnieją dwa dostępne dla uczniów wejścia. Obydwa znajduje się na poziomie otaczającego placu i chodnika jednak za wejściami na wyższe i niższe kondygnacje budynku można przemieszczać się tylko za pomocą schodów. Wymienionymi wejściami wchodzą, uczniowie, pracownicy szkoły, goście oraz inni korzystający z usług szkoły. Wejścia do budynku internatu zaprojektowano od strony zachodniej. Istnieje jedno wejście dostępne dla uczniów, pracowników i gości. Wejście nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie korytarzy

Budynek szkoły posiada 4 kondygnacje nadziemne i jedną podziemną: piwnica z szatniami uczniów, do której prowadzą jedynie schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych. Parter (sala gimnastyczna) i półparter (pomieszczenia biurowe, pokój nauczycielski, sala tradycji, archiwum i pokój psychologa), oraz piętra I, II i III z korytarzami przy których znajdują się sale lekcyjne, biblioteka i sanitariaty. Budynek internatu posiada 3 kondygnacje nadziemne i jedną podziemną: piwnicę z zapleczem technicznym internatu i siłownią, do których prowadzą jedynie schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych, parter (pomieszczenia administracyjne, pokoje mieszkalne, stołówka i sanitariaty), oraz piętra I i II z korytarzami przy których znajdują się pokoje mieszkalne i sanitariaty.

Dostosowanie schodów

Komunikację miedzy piętrami w obu budynkach umożliwiają tylko schody. Schodki skrajne w szkole zostały wyróżnione pomarańczowymi taśmami.

Dostosowanie wind

Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.

Dostępność pochylni

Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.

Dostępność platform

Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.

Dostosowanie parkingów

Szkoła posiada parking od strony północnej, z wyznaczonymi miejscami parkingowymi ale brak jest miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Do parkingu prowadzi droga asfaltowa i częściowo szutrowa, utwardzona. Jest to parking tymczasowy związany z remontem sąsiadującej ze szkołą miejskiej pływalni, gdzie zlokalizowany był dotychczasowy parking, z którego korzystali pracownicy, uczniowie i goście. Internat nie posiada wydzielonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku szkoły i internatu ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Wszelkich informacji głosowych udzielają osoby w sekretariacie szkoły - parter przy wejściu bocznym od strony zachodniej.

Dostępność pętli indukcyjnych

Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.

Dostępność tłumacza języka migowego

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 lutego 2024 19:35
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Błaszczak
Ilość wyświetleń: 89
24 lutego 2024 20:00 (Krzysztof Błaszczak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
24 lutego 2024 20:00 (Krzysztof Błaszczak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
24 lutego 2024 19:57 (Krzysztof Błaszczak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.